Katarzyna Lubnauer w TVN24
„Muszę powiedzieć, że PiS to jednak Janusze PR-u. Jeżeli ktokolwiek nie wiedział o tej tablicy w momencie, w którym ona stała po prostu na korytarzu, to teraz, kiedy ją zabrali, to już wie o niej cała Polska. Cała Polska zna układ Kaczyńskiego, cała Polska wie, jakie są powiązania w ramach Srebrnej między ludźmi, którzy w tej chwili pracują w służbach, ludźmi, którzy pracują w tej chwili w rządzie, ludźmi, którzy są ważnymi politykami PiSu, a jednocześnie kiedyś się utrzymywali z tego, że istnieje Srebrna”.
TO NIE JEST PR, TO JEST…
ROZGŁOS
Rozgłos (publicity) to nagłaśnianie spraw, ludzi, firm w mediach [1]. Rozgłos jest związany z media relations. Wykorzystuje wiarygodność mediów, ich zasięg, obiektywizm i profesjonalizm dziennikarza. Publikacje rozpowszechniane w prasie są lepiej odbierane przez odbiorcę niż reklama [2]. Rozgłos jest komunikacją jednostronną, nie jest oczekiwany feedback drugiej strony. Jednak aby dziennikarz był zainteresowany informacją i tworzeniem publikacji na temat firmy lub osoby, powinny być utrzymywane dobre relacje. Publicity jako model PR jest komunikacją jednostronną (od organizacji do otoczenia) za pomocą mediów masowych [3].
Przypisy:
[1] F.P. Seitel, Public relations w praktyce, Warszawa 2003, s. 355
[2] Tamże, s. 359
[3] K. Wojcik, Public relations, Warszawa 2001, s. 205
PUBLIC RELATIONS TO
strategiczny proces komunikowania i kształtowania trwałych, wzajemnie korzystnych relacji organizacjii z publicznościami. PR to oparta na wzajemnym szacunku i prawdzie dwukierunkowa komunikacja, która prowadzi do wzajemnego zrozumienia. Public relations polega na doradztwie organizacji w zakresie podejmowania strategicznych decyzji, opiera się na badaniach i ewaluacji, zakłada planowanie, stawianie i realizację celów. PR zapewnia równowagę, służąc organizacji i społeczeństwu. Profesjonalny PR kieruje się zasadami etyki: w Polsce obowiązują Kodeks Dobrych Praktyk ZFPR i Kodeks Etyki PSPR.
Zobacz więcej tutaj.