Bogusław Chrabota w „Rzeczpospolitej”

21 lipca 2018 / Źródło: „Rzeczpospolita”

„Nie tak dawno przegraliśmy jako twórcy batalię o europejską dyrektywę o prawach autorskich. Miała lepiej nas wyposażyć w środki prawne do ochrony swoich praw. Stworzyć mechanizmy współdziałania z wydawcami, wymusić obowiązki licencyjne na grubych misiach internetu. Obronili się. Sypnęli kasą na nieuczciwe kampanie piarowskie o rzekomym podatku od linków czy ACTA 2. Przekonali młodzież, że twórcy są przeciw wolności w sieci. Jak to cofnąć?”

TO NIE JEST PR, TO JEST…

DEZINFORMACJA
Dezinformacja to taki sposób przekazywania informacji (prawdziwej lub fałszywej), aby wprowadzić w błąd przeciwnika, konkurenta i skłonić go do zachowania zgodnego z naszymi oczekiwaniami i korzystnego dla nas. Dezinformacja nie jest prostym kłamstwem, czyli przekazaniem fałszywej informacji, lecz jest podstępem. Zazwyczaj dezinformacja to podanie kompletu informacji, z których większość jest prawdziwa, a tylko jedna (kluczowa dla wywołania zakładanego efektu) informacja jest fałszywa. Czasami dezinformacja to podanie informacji prawdziwych w taki sposób, że wydają się fałszywe [1].

Przypisy:
[1] T.R. Aleksandrowicz, Podstawy walki informacyjnej, Warszawa 2016, s. 83

PUBLIC RELATIONS TO
​strategiczny proces ​komunikowania i kształtowania tr​wałych, wzajemnie korzystnych ​relacji organizacji​i ​z​ ​publicznościami. PR to oparta na wzajemnym szacunku i prawdzie dwukierunkowa komunikacja, która prowadzi do wzajemnego zrozumienia. Public relations polega na doradztwie organizacji w zakresie podejmowania strategicznych decyzji,​ opiera ​się na badaniach i ewaluacji​,​ zakłada planowanie, stawianie i realizację celów. P​R zapewnia równowagę​, ​służąc organizacji i społeczeństwu. ​Profesjonalny PR kieruje się zasadami etyki:​ ​w​ Polsce obowiązują Kodeks Dobrych Praktyk ​ZFPR i Kodeks Etyki P​SPR.
Zobacz więcej tutaj

Udostępnij: